marți, 28 iunie 2011

Nisargadatta Maharaj-prezentare Stephen Wolinski

Căutătorul este acela care se află în căutare de sine însuşi.Renunţă la toate întrebările, cu o singură excepţie: "Cine sunt eu?" La urma urmei, singurul fapt decare eşti sigureste că tu eşti. "Eu sunt" este cert. "Eu sunt aceasta"' nu este. Luptă-te să descoperi ceeace eşti tu în realitate.Ca să cunoşti ceea ce eşti, trebuie ca mai întâi să investighezi şi să cunoşti ceea ce nu eşti.Descoperă tot ceea ce nu eşti - corp, sentimente, gânduri, timp, spaţiu, aceasta sau aceea - nimic,concret ori abstract, din ceea ce percepi nu poţi fi tu. Chiar actul perceperii arată că tu nu eşti ceea cepercepi.Cu cât înţelegi mai clar că la nivelul minţii poţi fi descris numai în termeni negativi, cu atât mairepede vei ajunge la sfârşitul căutării tale şi vei realiza că tu eşti fiinţa fără de limită.


Nisargadatta Maharaj

Căutătorul este acela care se află în căutare de sine însuşi.Renunţă la toate întrebările, cu o singură excepţie: "Cine sunt eu?" La urma urmei, singurul fapt decare eşti sigureste că tu eşti. "Eu sunt" este cert. "Eu sunt aceasta"' nu este. Luptă-te să descoperi ceeace eşti tu în realitate.Ca să cunoşti ceea ce eşti, trebuie ca mai întâi să investighezi şi să cunoşti ceea ce nu eşti.Descoperă tot ceea ce nu eşti - corp, sentimente, gânduri, timp, spaţiu, aceasta sau aceea - nimic,concret ori abstract, din ceea ce percepi nu poţi fi tu. Chiar actul perceperii arată că tu nu eşti ceea cepercepi.Cu cât înţelegi mai clar că la nivelul minţii poţi fi descris numai în termeni negativi, cu atât mairepede vei ajunge la sfârşitul căutării tale şi vei realiza că tu eşti fiinţa fără de limită.


Nisargadatta Maharaj
N-am spus asta. Am spus doar atât: tu nu poţi schimba lumea înainte de a te schimba pe tine însuţi. Nu am spus:înainte de a-i schimba pe ceilalţi. Nu este nici necesar, nici posibil să-i schimbi
 pe alţii. Dar dacă te poţi schimba pe tine însuţi, atunci vei afla că nu mai este necesară nici o altă schimbare. Ca să schimbi imaginea, tu trebuie să schimbi pur şi simplu filmul, nu să ataci ecranul de cinema!


Nisargadatta Maharaj



Căutătorul este acela care se află în căutare de sine însuşi.Renunţă la toate întrebările, cu o singură excepţie: "Cine sunt eu?" La urma urmei, singurul fapt decare eşti sigureste că tu eşti. "Eu sunt" este cert. "Eu sunt aceasta"' nu este. Luptă-te să descoperi ceeace eşti tu în realitate.Ca să cunoşti ceea ce eşti, trebuie ca mai întâi să investighezi şi să cunoşti ceea ce nu eşti.Descoperă tot ceea ce nu eşti - corp, sentimente, gânduri, timp, spaţiu, aceasta sau aceea - nimic,concret ori abstract, din ceea ce percepi nu poţi fi tu. Chiar actul perceperii arată că tu nu eşti ceea cepercepi.Cu cât înţelegi mai clar că la nivelul minţii poţi fi descris numai în termeni negativi, cu atât mairepede vei ajunge la sfârşitul căutării tale şi vei realiza că tu eşti fiinţa fără de limită.


Nisargadatta Maharaj

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu